18
Maj
2019

Pozycjonowanie lokalne

Niedawne zmiany w SERP-ach wiele zmieniło się w kontekście pozycjonowania lokalnego. Umiejętnie wykorzystując okoliczności można znacząco polepszyć wyniki i wygenerować duży ruch na stronie. Jednak nowe strony lub te, które chcą pozyskać nowych użytkowników mogą mieć problem, żeby osiągnąć cel, niezbędna jest optymalizacja strony

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Chcąc zdobyć klientów oraz czytelników strony trzeba posługiwać się w swoich tekstach zasadami SEO. Oznacza to, że należy wplatać słowa kluczowe w zamieszczane treści. Jednak konkurencja na rynku jest spora – przykładowo sklep z biżuterią będzie pozycjonował się za pomocą fraz „biżuteria”, „naszyjnik” czy „pierścionki”, ale takich sklepów mogą być setki. Precyzując frazę do „biżuteria warszawa” można trafić do konkretnych odbiorców z danego terenu czy regionu. Warto użyć też haseł z pobliskich miejscowości, żeby zwiększyć zasięgi i ulepszyć optymalizację strony. Dodatkowym plusem jest niższy koszt tworzenia treści z takimi bardziej konkretnymi słowami kluczowymi. Pozycjoner może bowiem włożyć mniej pracy w pozycjonowanie tego typu lokalnych haseł.

Co może się nie udać?

Zanim pojawiły się zmiany w SERP, pozycjonowanie lokalne sprawiało dużo mniej problemów. Wystarczyło mieć dobrą domenę i umiejętnie wplatać linki wewnętrzne oraz zewnętrzne. Potrzebna była też optymalizacja strony pod kątem SEO. Obecnie sytuacja jest trochę bardziej skomplikowana. Mianowicie zdarza się, że nie da się być ponad dane hasło. Oznacza to, że trudno jest podnieść pozycję strony, która zawiera pewne konkretne słowo kluczowe, ponieważ na szczycie wyszukiwań znajdują się ciągle te same pozycje. Nie jest jeszcze znany mechanizm, który wpływa na to, że optymalizacja strony nie zawsze daje pozytywne wyniki.

Korzyści z pojawienia się w mapkach?

Optymalizacja strony i pozycjonowanie lokalne ma na celu znalezienie się w top 10 wyszukiwań, a najlepiej w mapkach. Między innymi wpływa na to pozytywna ocena danego miejsca czy usługi. Zatem warto namawiać klientów do wyrażania swoich opinii. Mimo to, z obserwacji wynika, że pozycjonowanie nie zależy jedynie od oceny, ale także innych czynników. Trzeba zatem eksperymentować i starać się wyłapać kluczowe zasady, które dadzą lepszą pozycję. Wysoka pozycja daje z kolei ruch na stronie, czyli zwiększa zainteresowanie klientów. Mimo to, nawet pierwsze miejsce w wyszukiwarce daje jedynie od 2 do 15 wejść dziennie, co nie jest oszałamiającym wynikiem. Należy pamiętać, że ruch zależy również od branży, dlatego liczba wejść na stronę nie jest jedynym wyznacznikiem udanego pozycjonowania lokalnego.

Share

Możesz się także zainteresować...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1 + nine =