06
Lip
2019

Optymalizacja tytułu strony

Tytuł ma dla optymalizacji strony internetowej kluczowe znaczenie. Jest najistotniejszą częścią samej strony. Wynika to z następujących powodów:

  • roboty wyszukiwarek odczytują go w pierwszej kolejności,
  • definiuje tematykę i profil witryny,
  • najczęściej pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania.

Warto pamiętać, że mówiąc o tytule nie mamy tylko na myśli tytułu strony głównej, ale także tytuły podstron, które również wpływają na pozycjonowanie.

Co powinien zawierać tytuł strony głównej?

Optymalizacja strony zaczyna się od tytułu, więc należy dobrze go skonstruować. Na tytuł strony głównej powinien się składać tytuł strony oraz kilka fraz, które chcemy wypozycjonować. W tytule strony powinien pojawić się jej adres, nazwa własna, a jeśli chodzi o stronę firmową, to także nazwa firmy i miasto jej siedziby. Słowa kluczowe umożliwiające pozycjonowanie to kilka fraz charakterystycznych, związanych z naszą stroną. Jeżeli będzie to witryna firmy, to powinny być one związane z profilem prowadzonej działalności, zaś jeśli chodzi o serwis internetowy, to w tym miejscu powinny się pojawić słowa odnoszące się do jego tematyki.

To wszystko, co powinniśmy zawrzeć w tytule strony głównej. Podobnie jak sama strona główna powinien on zawierać tylko najważniejsze rzeczy. Więcej informacji wprowadziłoby niepotrzebny chaos. Stronę główną można bowiem porównać do sklepowej witryny, która tylko zachęca do wejścia do środka przez „zajawienie” asortymentu sprzedawanego w sklepie. Wirtualnym odpowiednikiem wnętrza sklepu są podstrony, do których ma odsyłać strona główna.

Tytuły podstron

Z punktu widzenia optymalizacji strony tytuły podstron także mają istotne znaczenie. Często jednak są niedoceniane i źle konstruowane. Bardzo często dopisuje się do nich cały tytuł strony głównej. Jest to zupełnie niepotrzebne. Niezależnie od tego czy tworzymy prostą stronę czy duży serwis, tytuły podstron powinny zawierać nazwy działów. W przypadku sklepów internetowych w nazwach działów bardzo często znajdują się słowa kluczowe. Prawidłowy zapis tytułu podstrony powinien mieć taką postać:

nazwa_działu_lub_kategorii – Nazwa firmy/serwisu

Pogrubiona powinna być nazwa strony, na której się znajdujemy. Jeżeli w skład działów wchodzą kolejne poddziały, to w zapisie tytułu podstrony powinny się znajdować przed działem. Chodzi o to, by w wynikach Google nasze działy i poddziały były uwzględniane przy wyszukiwaniu słów, które się w nich znajdują. Gdyby dopisywać je na końcu, Google mógłby je uciąć i szukający przy swoim zapytaniu nie zobaczyłby naszej strony wśród wyników wyszukiwania.

Share

Możesz się także zainteresować...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

twelve − five =