14
Lip
2019

Optymalizacja sklepu internetowego?

Wyszukiwarki stanowią istotny element w funkcjonowaniu sklepu internetowego. Znaczna część klientów dociera do nich właśnie w ten sposób. W przypadku mniejszych sklepów to właśnie one są najważniejszym źródłem generowaniu ruchu. Duże firmy mają środki na przeprowadzanie kampanii reklamowych, które przyciągną do ich sklepu nowych klientów. W najtrudniejszej pozycji znajdują się nowe sklepy z uwagi na ogromną konkurencję na tym rynku. Jeżeli nie oferują na sprzedaż niszowych produktów, muszą stosować wszelkie dostępne im środki, aby wyróżnić się na tle konkurentów. Jednym z takich sposobów jest zadbanie o właściwe pozycjonowanie ich sklepu w wyszukiwarkach internetowych.

Możemy wyróżnić dwa rodzaje osób, które odwiedzają takie strony. Pierwsi z nich robią to w celu zapoznania się z informacjami dotyczącymi interesujących ich produktów. Sprawdzają gdzie i za ile mogą go zakupić. Drugi rodzaj to ludzie, którzy odwiedzają naszą stronę, gdyż są zainteresowani zakupem jakiejś rzeczy. Oczywiście najkorzystniejsza byłaby dla nas sytuacja, w której każdy użytkownik kupuje jakiś towar podczas swojej pierwszej wizyty. Wtedy wygenerowany przez wyszukiwarki ruch w prosty sposób byłby przekształcany na dochód dla naszego sklepu. Niestety rzeczywistość nie jest tak szczodra.

Nowe sklepy internetowe mogą nie być w stanie poradzić sobie z kosztami, których wymaga pozycjonowanie ich sklepu internetowego. Dobór szerokiego zakresu haseł musi zaowocować nie tylko wzmożonym ruchem, ale również wzrostem w dochodach firmy. W jaki sposób można zredukować sumę potrzebną do pozycjonowania? Najprostszym rozwiązaniem jest właśnie skuteczna optymalizacja strony.

Szczególną uwagę należy zwrócić na meta tagi. Produkty w naszym sklepie mieszczą się we właściwych kategoriach i podkategoriach. Każde z nich muszą mieć właściwy tytuł, opis oraz słowa kluczowe. Przy czym to dwa pierwsze tagi zadecydują o tym, czy optymalizacja strony przyniesie oczekiwane przez nas skutki.

Warto zadbać o to, aby nazwy kategorii były również słowami kluczowymi. Taka technika zwana jest linkowaniem wewnętrznym i znacznie usprawnia pozycjonowanie naszego sklepu bez potrzeby inwestowania większych kwot pieniędzy. Oczywiście na efekty naszych starań mają wpływ działania konkurencji.

Często niedocenianym elementem jest tekst alternatywny. Chodzi mianowicie o atrybut alt w obrazkach, które często są jednocześnie linkami odsyłającymi klientów do przedstawianych produktów. Jeżeli taki odnośnik nie zostanie wyposażony w atrybut alt, to z punktu widzenia wyszukiwarki Google jest bezużyteczny. Ponieważ wyszukiwarki odczytują właśnie tekst alternatywny, to jego brak sprawia, że optymalizacja strony jest niekompletna.

Oprócz linkowania wewnętrznego są inne sposoby, aby wspomóc pozycjonowanie sklepu. Można między innymi pomocne jest przygotowanie specjalnych rubryk. Wyróżnianie najpopularniejszych oraz ostatnio oglądanych produktów. Warto również pokazać jakie inne rzeczy kupiły osoby, które wybrały dany produkt w naszym sklepie internetowym. Optymalizacja strony w ten sposób pozwoli pokazać użytkownikom, że na danej stronie panuje duży ruch.

Optymalizacja strony nie obejdzie się bez przygotowania mapy strony. Ułatwi ona dostęp robotom indeksującym, który działają na rzecz wyszukiwarek. Warto rozważyć dodanie tak zwanych sitemaps xml, gdyż usprawniają one pozycjonowanie naszego sklepu przez roboty Google.

Ciekawym rozwiązaniem jest przygotowanie przyjaznych linków. Uzupełniają one inne metody składające się na pozycjonowanie strony. Większość klientów pragnie poznać opinię innych użytkowników na temat interesującego ich produktu. W takich sytuacjach dodawanie linków może przynieść wymierne korzyści dla naszej strony. Tego typu linku muszą być odpowiednio krótkie, aby uniknąć ich ucięcia przez skrypty na forach dyskusyjnych. Istnieje dużo sposobów na skuteczne pozycjonowanie naszego sklepu internetowego. Warto rozważyć skorzystanie ze wszystkich dostępnych nam narzędzi.

Share

Możesz się także zainteresować...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

three × 3 =