07
Cze
2019

Jak dobierać słowa kluczowe?

Dobór słów kluczowych jest jednym z najbardziej istotnych czynników, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Nie warto w tym celu prosić o pomoc ludzi, którzy mienią się „specjalistami”, bo często są to nowicjusze w branży, a ich wiedza jest mocno ograniczona. Lepiej poświęcić trochę więcej czasu i samemu zacząć pozycjonowanie, dobierając jednocześnie słowa, które pomogą w tym, by optymalizacja strony była właściwa. Najlepszym do tego narzędziem jest Google Keyword Planner, ale przydaje się również skorzystać z Google AdWords. 

By pozycjonowanie poszczególnych podstron przebiegało prawidłowo, należy używać synonimów. Często może okazać się, że czołowe pozycje na frazę z większą konkurencją (na którą pierwotnie mieliśmy zamiar wykonywać pozycjonowanie) będą trudne do zdobycia. Internauci wielokrotnie wpisują różne pojęcia w wyszukiwarkę, nie zawsze dokładnie trzymając się słów kluczowych. Gdy firma oponiarska chce się pozycjonować lokalnie to i tak fraza „opony Warszawa” może być dla niej początkowo ciężka. Warto więc, by optymalizacja strony była dokonywana z uwzględnieniem wielu synonimów. Wtedy na hasło „opony w Warszawie” będzie zdecydowanie łatwiej dostać się do czołówki. Nikt nie powiedział, że internauci nie wpisują takich fraz. 100 dodatkowych wejść na stronę miesięcznie to wystarczający argument do tego, by nie zaniedbywać także tych mniej popularnych haseł.

Gdy naszym celem jest optymalizacja strony, niezwykle ważną rolę odgrywają też statystyki. To tam widzimy, które frazy zbierają dla nas dużą ilość wejść. Optymalizacja strony mająca na celu dobór właściwych słów kluczowych powinna być przeprowadzana właśnie o nie. Statystyki mogą pokazać nam, na których frazach możemy mocniej się skupić. Pozwoli to na lepsze dostosowanie budżetu na pozycjonowanie z jednoczesnym wypromowaniem podstron, na których nam zależy. Wskazaną praktyką jest również tworzenie stron-córek. Takie witryny nie powinny być ściśle związane z naszymi głównymi stronami. Ważne tylko, by umieszczać na nich wartościowe linki prowadzące do naszych pozostałych serwisów. W ten sposób mamy pewność, że prowadzone przez nas pozycjonowanie będzie prawidłowe.

Gdy dokonamy już takich czynności jak optymalizacja strony, warto ponownie przeanalizować statystyki. Pamiętajmy, że zgromadzenie jak największej ilości danych przybliża nas do celu, jakim jest skuteczne pozycjonowanie. Wiedząc jak najwięcej o tym, w jaki sposób potencjalny klient szuka naszej strony, mamy większą szansę na wypromowanie jej na czołowe miejsca w Google. 

Share

Możesz się także zainteresować...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

one + seven =