18
Cze
2019

Hierarchia treści na stronie

Optymalizacja strony internetowej i pozycjonowanie może wydawać się trudną i wymagającą czynnością, jednak zwiększając swoją wiedzą na ten temat możemy dokonać tego w sprawny i prosty sposób. Ustalanie hierarchii treści na stronie nazywane jest inaczej i znane pod nazwą Content layering. Dzięki temu zabiegowi adresy stron internetowych tworzą logiczną i uporządkowaną strukturę. Dzięki temu pozycjonowanie będzie dla nas zdecydowanie łatwiejsze.

Jak możemy ułatwić sobie optymalizację strony internetowej i jej pozycjonowanie?

Warto na jednej stronie napisać czym dokładnie zajmuje się nasza firma, jednak jeśli opis naszej oferty jest bardzo obszerny musimy mieć świadomość, że na jednej stronie może to wyglądać bardzo nieczytelnie, dlatego warto zapisać tam tylko najważniejsze informacje lub podzielić tekst na kilka stron. Ciekawą opcją jest także wypisanie i podlinkowanie wypisanych hasłowo zdań, które opisują czym zajmuje się nasza firma. Takie odnośniki będą zabierać klienta na kolejne podstrony.

Ustalanie hierarchii treści na stronie internetowej – jak tworzyć przyjazne adresy URL?

Jak ułatwić sobie proces pozycjonowania? Warto zastosować taki pomysł, który pozwala na opis każdej naszej usługi na osobnej stronie, dzięki czemu nasza strona internetowa będzie zdecydowanie bardziej przystępna i bardziej przejrzysta dla naszych klientów. Pozwoli to na pewno zdobyć ich sympatię i chętniej będą taką stronę odwiedzać i korzystać z oferowanych na niej usług. Kolejne adresy mogą wyglądać w ten sposób: 

http://adres-strony.pl/oferta/hosting.html lub http://adres-strony.pl/oferta/domeny.html

Optymalizacja strony internetowej – o czym koniecznie musimy jeszcze pamiętać?

Zdecydowanie warto pamiętać, że kończąc nasz adres URL konkretnym, ściśle opisanym rozszerzeniem,  niestety zamykamy sobie wówczas drogę do rozbudowywania naszej struktury, jeśli na przykład pojawią się w naszej ofercie bardziej szczegółowe usługi, które będą wymagały kolejnych, szczegółowych podstron, by zachować przejrzystość naszej firmowej strony. 

Optymalizacja strony i pozycjonowanie – kilka słów na sam koniec

Content layering możemy zdecydowanie porównać do pewnej hierarchii plików – na przykład do hierarchii plików i podfolderów na naszym komputerze. Zabieg ten daje nam większą swobodę w przypadku pozycjonowania i pozwala naszej stronie zyskać na przejrzystości i wyglądzie estetycznym. Zdecydowanie warto zastosować ten zabieg w pozycjonowaniu i optymalizacji strony, by była ona jeszcze bardziej przystępna.

Share

Możesz się także zainteresować...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sixteen − 10 =