09
Lip
2019

Analiza konkurencji

Każdy pozycjoner prędzej czy później będzie musiał wycenić swoje usługi. Taka wycena to bardzo złożone zadanie. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, między innymi ceny konkurencji, liczbę linków czy zmiany, które są konieczne do wprowadzenia w kodzie HTML oraz inne aspekty, które wpływają na to, ile pracy trzeba będzie włożyć w pozycjonowanie danej strony. O czym trzeba pamiętać przy optymalizacji strony? Co pomoże być na równi z konkurencją na rynku?

Optymalizacja strony – ważne aspekty

Niektóre z fraz do pozycjonowania nie sprawiają większego problemu przy pracy, a optymalizacja strony jest prosta. Wystarczy umiejętnie zbudować treść, wpleść niezbędne hasła (optymalizacja strony pod SEO), czasami przyda się jakiś link wewnętrzny i całość działa tak jak życzy sobie klient. Zdarzają się jednak bardziej skomplikowane sytuacje. Dla przykładu można przytoczyć zlecenie, które dotyczyło pozycjonowania strony pod frazy związane z branżą opon samochodowych (między innymi fraza „opony”). Wycena takiego zamówienia nie jest prosta, ponieważ bardziej szczegółowe hasła pozycjonuje się znacznie łatwiej, a ogólne frazy, np. „opony” bardzo trudno wypozycjonować na pierwszą stronę w wyszukiwarce. Dzieje się tak dlatego, że o top 10 w wyszukiwarce konkuruje bardzo dużo stron z tym hasłem,a optymalizacja strony to za mało. Warto w tym miejscu nadmienić, że pozycjonowanie pod takie ogólne frazy najczęściej mija się z celem i optymalizacja strony nie daje większych rezultatów, lepiej zainwestować w inne słowa kluczowe.

Zwyciężaj strategię strategią

Korzystna wycena, która będzie optymalna zarówno dla klienta, jak i wykonawcy nie może się obyć bez poznania konkurencji. Warto w tym celu przeanalizować minimum kilka pozycji z pierwszych 10 wyszukiwań. Nie będzie to trudne, ponieważ większość korzysta z techniki Google Bombing. Oznacza to, że wystarczy dowiedzieć się skąd pochodzą dane linki oraz jakie mają anchory. W ten sposób można poznać konkurencję i ich strategię na optymalizację strony. W tym celu należy użyć polecenia : link:nazwa-domeny.com . Pozwoli ono uzyskać dostęp do listy strony, na której znajduje się dany link. Trzeba pamiętać, że Google nie zawsze wyświetla wszystkie wyniki. W tym wypadku znacznie lepiej jest skorzystać z innych wyszukiwarek: MSN oraz Yahoo!. Dają one lepsze wyniki oraz pokazują nawet te ukryte linki. Po dokładnym rozeznaniu można przystąpić do pracy, która polega na posiadaniu linków w miejscach, które wcześniej zostały odszukane. To pomoże przebić się przez konkurencję i oferować swoim klientom najlepsze usługi oraz efektywne pozycjonowanie strony.

Share

Możesz się także zainteresować...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

13 − ten =